Omlet blog

Gezonde havermout pannenkoekjes

Ingrediënten:

  1. 70 gram havermout meel (of gemalen havermout vlokken)
  2. 1 rijpe banaan
  3. 2 eieren
  4. 100 ml (plantaardige) melk
  5. Snufje zout

Topping:

Griekse yoghurt, honing en/of fruit naar keuze

Om te bakken:

1 tl kokosolie (of olijfolie/roomboter)

Bereidingswijze:

Dit is het makkelijkste en snelste ontbijt om te maken wanneer u haast heeft. Voeg alle ingrediënten, behalve de kokosolie, samen in de blender en blend totdat er een gladde massa ontstaat.

Verhit in een pan een klein beetje kokosolie. Schenk de pannenkoekmix in de pan in kleine ‘American style’ pannenkoekjes. Draai de pannenkoekjes om als u ziet dat er aan de bovenzijde bubbeltjes ontstaan, en bak de andere kant even lang.

De pannenkoekjes moeten luchtig en goudbruin van kleur zijn. Serveer met fruit naar keuze. Wij hebben gekozen voor banaan en honing, maar ook bijvoorbeeld griekse yoghurt en bosbessen zijn erg lekker.

Maakt u de pannenkoekjes voor een later tijdstip? Verwarm ze dan van tevoren een minuut in een broodrooster zodat ze weer knapperig worden.

This entry was posted in Recepten